UWAGA! Dołącz do nowej grupy Bochnia - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Podsumowanie cyklu lekcji bibliotecznych „Moliki” w Bochni


W minionym roku szkolnym 2024/2025 w Bibliotece Bochni zrealizowano cykl lekcji bibliotecznych dla grupy dzieci z oddziału zerowego Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1. Uczestnicy, znani jako „Moliki”, regularnie spotykali się raz w miesiącu, aby zgłębiać ważne tematy dotyczące ich codzienności i emocji. Zajęcia miały na celu budowanie więzi oraz uczyły dzieci jak lepiej rozumieć siebie i innych. Finałem roku było wręczenie pamiątkowych dyplomów, które stanowiło podsumowanie ich pracy.

W trakcie spotkań poruszano liczne zagadnienia związane z komunikacją, emocjami oraz współpracą. Uczestnicy mieli okazję mówić o wzajemnym wsparciu, lokalnym patriotyzmie, a także o akceptacji siebie i różnorodności. Dzieci rozwijały wrażliwość i umiejętność rozpoznawania emocji, co stanowiło ważny element programu. Zajęcia miały charakter biblioterapeutyczny i były urozmaicone o elementy dramy oraz zabawy intelektualne, które sprawiały, że każde spotkanie było ciekawe i dynamiczne.

Jednym z interesujących elementów zajęć była metoda opowieści wychowawczej, która została wprowadzona podczas pracy z bajką Ezopa „Lew i Mysz”. Uczestnicy mieli możliwość nie tylko uczestniczyć w narracji, ale również współtworzyć dalszy ciąg historii, co sprzyjało rozwojowi ich kreatywności. Całość spotkań uzupełniały prace plastyczne, będące świetnym podsumowaniem zdobytej wiedzy i doświadczeń. Biblioteka Bochni z radością obserwowała rozwój „Molików”, którzy z entuzjazmem podchodzili do nauki i wspólnych działań.

Źródło: Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Bochni


Oceń: Podsumowanie cyklu lekcji bibliotecznych „Moliki” w Bochni

Średnia ocena:4.59 Liczba ocen:18


Zobacz Także